Första gången han sagt emot :P

Jahapp, får väl säga att han är hemmastadd nu då, för idag gjorde han första gången något bus :)
Det började med att Jessica skulle rida Dalila och tog in henne och då sprang Totte som en tok i hagen och då skulle vi ta in Tore och Tjabo och då hoppade Tjabo rakt upp en gång och slängde med ena frambenet. Backade honom bestämt och stod tills han lugnat sig innan vi fortsatte upp på stallplanen där vi stod och pratade med Dallas och hans matte en stund (en fjording i grann-stallet) och det märktes att han var på tårna.
Vi gick in i stallet, borstade, ville inte riktigt stå still till 100% men vi kämpade på...

Sedan ut på promenad med Sara & Tore, Marie & Aston och vovvarna var åsså med, första bilen som kom var läskig och han hoppade till, lugnade sig snabbt, men jag backade lite, gick i allmänhet lite snabbare och oroligare idag, men vi tog oss förbi svinstallet en sväng och tillbaka. Mötte några hästar, gnäggade lite till några hästar i svinstallet och hemvägen var bättre. Han gick där jag bad honom om.

Sedan skulle Sara rida på volten och då stod vi på volten och bara stod och skulle vara avslappnade. Lite spännd och kollade fortfarande på den springande Totte, men när han coolade ner sig så gick jag in med honom i hagen till Shallow och dagen var färdig. Ändå nöjd. Det måste ju uppstå situationer så att man har möjlighet att tala om vad man får och inte får göra :)

Bild på Marie, Aston och en icke-fotogenick Tjabo ;)



Kommentarer
Sara Taube

Halloj.

Kul med en blogg. Har ni några westernhästar hos er eller är det bara du som blivit "omvänd". Föresten, är det "min" gamla Marie på bilden? Har hon också fått barn?

2009-10-08 @ 14:14:53
Tette

Japp, det är "din" Marie :) Hon fick en Aston 3 augusti :) Hon är min allra bästa vän och hjälper mig med pållarna när hon kan.

Nix, bara jag som blitt omvänd, men vet du nån som vill ha stallplats som e intresserad så har jag en ledig ;)

Kram på dig

2009-10-08 @ 19:31:31
URL: http://lillatjabos.blogg.se/
Sara Taube

Kul, värsta babybomen. Nä jag känner ingen i Haningetrakten som letar stallplats men jag säger till om jag får höra något. Vi kan sätta ut annons på Taure om du vill.

2009-10-10 @ 16:13:35
Tette

Det skulle ju kunna vara en idé. Får maila dem och be dem sätta in en, skulle va kul med nån mer som är westernintresserad :)

2009-10-11 @ 12:12:29
URL: http://lillatjabos.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lillatjabos

Här kommer vardagen och träningen med vår Quartervalack Suspisious Mind, även kallad Tjabo, uppdateras så ofta jag hinner. Tjabo är vår första Quarter, och även vår första unghäst. Han är född i maj- 08 och har hunnit bli 5 år nu... Sedan köpte vi Tjabos lillasyster Elvis Shy Molly "Molly" i feb 2012. En rödhårig fuxbrud med skinn på nästan, född aug 2011. Välkomna in och se vad vi pysslar med :)

RSS 2.0